Eropah

Hari 5: Seville melalui Míriam

Pin
Send

Sabtu itu berjanji untuk menjadi sengit. Untuk memulakan, kami bersarapan di bar kafeteria di sebelah hotel, dengan baucar yang kami berikan di hotel yang sama (membayar, ya) untuk sarapan pagi. Rancangan pagi ini adalah melawat Alcazars Royal Seville. Dalam perjalanan kami berjalan melalui kejiranan Santa Cruz, salah satu tempat yang saya teringat dari lawatan saya yang lalu untuk daya tarikannya. Ia adalah satu lagi kawasan kejiranan yang mana ia adalah keseronokan untuk hilang, di antara rumah putih dan warna yang mengingatkan kunyit, seperti tanah Seville.

The Alcazars Royal di Seville

Akhirnya kami tiba di pintu masuk untuk Alcazares. Sekali lagi saya tidak bersuara dengan seni bina Islam dan Mudejar. Peti bilik di Dewan Duta Besar itu indah, hiasan gerbang dengan motif geometri dan bunga, Patio de las Doncellas ... Saya juga menyukai jubin yang dihiasi beberapa bilik. Tepatnya kami menemui sebuah bilik kecil di mana terdapat pameran ubin pelbagai gaya. Di dalam bilik lain, kami dapat melihat koleksi peminat swasta dari era dan tempat yang berbeza di dunia. Dan kemudian kami menemui beberapa tangga tersembunyi dan, tanpa mengetahui, kami sampai ke tingkat pertama. Pintu masuk kami tidak bernilai untuk melawat tingkat pertama, jadi, secara tidak sengaja, kami menyelinap masuk. Kami dapat melihat Bilik Tapestry, di mana anda dapat melihat beberapa permadani, salah satunya menunjukkan pemandangan Mediterranean dari utara.

Taman Royal Alcazares

Kemudian kami pergi berjalan-jalan di taman-taman, penuh dengan pokok oren yang dimuatkan dengan baik yang memberikan aroma istimewa. Mula-mula kita memasuki maze kecil dan ia adalah menyeronokkan untuk tersesat di lindung nilai. Kemudian kami berehat di salah satu bangku taman. Ia tidak cerah, tetapi suhu dan suasana sangat menyenangkan, jadi kami tinggal di sana untuk sementara waktu. Tetapi tidak lama lagi sudah tiba masanya untuk bertemu rakan-rakan saya, jadi kami kembali dengan tenang melalui Galeri Grutesco, dari mana terdapat perspektif yang indah di Taman dan Alcazar.

Permaidani dalam AA RR

Setelah berlepas, kami secara ringkas melihat Doña María de Padilla Bath, yang tersembunyi sedikit kerana ia adalah di bawah tanah. Pada 1:30 kami bertemu Carmelo dan Mariló di Plaza de la Encarnación. Di sana anda dapat melihat beberapa karya yang sangat kontroversial di Seville, yang sesuai dengan pembangunan Metropol Parasol, yang lebih dikenali sebagai "cendawan" untuk bentuknya, yang benar-benar memecahkan estetika di kawasan itu.

Semasa kami lapar, kami memulakan laluan tapas kami, yang menjanjikan banyak! Dalam perjalanan ke bar pertama kita melewati jalan-jalan di mana pakaian flamenco. Kedai-kedai ini bukan untuk pelancong, tetapi di mana Sevillanas membeli pakaian mereka untuk Pameran, dan kebenaran ... adalah bahawa mereka melihat tahap! Terdapat pakaian tradisional dan inovatif yang lain. Perubahan fesyen setiap tahun, dan ia mesti diambil kira!

Tempat pertama yang kami lawati ialah El Rinconcito. Saya penuh sesak, tetapi kawan-kawan saya segera menemui "sudut kecil" di bar di mana saya mengarahkan tapas pertama. El Rinconcito adalah salah satu daripada bar di mana para pelayan membuat akaun di bar kayu yang sama dengan kapur. Mereka adalah retak ketika datang untuk mengingat segala sesuatu dan membuat jumlah itu! Kami mempunyai puncak bayam dan kacang ayam yang sangat baik (khusus rumah), beberapa turapan (coded breaded) dan tortilla. Kami bermula dengan baik! Kami tidak bertahan lama, kerana kami terpaksa meneruskan perjalanan. Dalam perjalanan, kami melewati persegi di mana anda dapat melihat banyak orang dengan bir mereka. Terdapat banyak suasana!

Suasana di jalan-jalan di Seville

Bayam dengan kacang sayuran dari El Rinconcito

Tempat kedua mungkin adalah yang paling indah, kerana ia adalah sebuah ladang kecil yang dipanggil Casa Moreno di mana mereka melayani montaditos dalam bentuk lantunan. Di sini kita sudah berfikir bahawa kita tidak boleh bercanda, tetapi terima kasih kepada kepakaran rakan-rakan saya, kami dapat mencari rentang persegi di bar di mana mereka dapat melayani kami. Saya mempunyai wafel merpati sedikit hebat dengan cabrales! Dinding tempat itu dibungkus dengan gambar-gambar pelawan banteng dan perawan, antara lain, dan anggur dan roh memenuhi rak. Ia sukar untuk masuk, tetapi lebih sukar untuk pergi!