Asia

Menemui Jaisalmer

Pin
Send

Saya perlu mengakui bahawa saya kecewa kerana Mahendra tidak menunggu kami dengan orkestra di stesen Jaisalmer, kerana, mengenali dia, adalah satu kemungkinan. Sebenarnya, apabila kita akhirnya keluar kereta dan datang untuk menyapa, kami merasakan lagi bahawa kami berada dalam keluarga lagi.

Kami naik tuk-tuk dan kami akan pergi. Dalam masa beberapa minit, Kubu Jaisalmer Kami yang mulia dan mulia muncul di hadapan kita. Kami mempunyai sebuah hotel yang lusuh dan murah yang ditempah di Jaisalmer, tetapi Mahendra menegaskan bahawa kami menginap di Raj Mandir, dia menjemput kami. Kebenarannya adalah bahawa sudah ada satu titik di mana saya bosan dengan berhujah tentang keramahannya dan hanya meletak jawatan untuk menerimanya sambil menjanjikan diri saya bahawa saya akan mengembalikan nikmatnya dalam beberapa cara. Dan hotel Raj Mandires adalah satu lulus. Ia adalah hotel impian biasa di mana saya akan melepaskan diri dengan pasangan saya. Ia hanya mempunyai lima bilik dan kami berada di salah satu menara benteng. Kami kelihatan seperti puteri dongeng. Dan sudah tiba masanya!

Setelah mandi cepat, kami turun ke penerimaan dan Mahendra menjemput kami menunggang motosikal dengan Dilip untuk pergi ke jahitan untuk menjadikan kami saris. Dengan cara itu, kita boleh memasak mereka malam itu di rumah Mahendra. Oleh itu, kami berdua menaiki motosikal dan kami melayari jalan-jalan di Jaisalmer sehinggalah kami sampai ke kedai penjahit kecil. Di sana mereka mengambil langkah untuk membuat saya saree dan punjabi.

Selepas lawatan ke pereka, Mahendra meninggalkan kami percuma sehingga waktu makan malam, jadi kami mengambil kesempatan untuk makan sesuatu Restoran Saffron, yang berdekatan dengan pereka dan mempunyai teres di mana anda boleh makan santai. Selepas itu, kami berangkat melawat jalan-jalan labirin di Kubu Jaisalmer.

Dia kubu jaisalmer Ia dibina oleh Rajputa Jaisala pada tahun 1156 dan mempunyai banyak istana, kuil dan beratus-ratus kedai pelancongan. Walaupun semua ini, Jaisalmer masih mempunyai pesona ajaib yang segera menjadikannya bandar kegemaran saya di India (semua yang saya kunjungi dalam perjalanan ini). Perkara terbaik tentang kubu adalah untuk tersesat di jalannya, menemui lukisan-lukisan semua havelis bahawa ada dan menghitung semua perwakilan Ganesha tersebar di dinding.

Kami tidak memasuki mana-mana istana, mahupun mana-mana kuil, kami hanya mahu menikmati berjalan kaki dan cuaca yang menyenangkan pada hari itu. Oleh itu, jam terbang terbang. Kemudian, pada waktu yang dinyatakan kami berada di hotel yang bersedia untuk pergi ke tuk-tuk yang akan membawa kita ke rumah Mahendra. Rumahnya terletak di pinggir Jaisalmer dan merupakan pembinaan yang baru. Dia keluar untuk berjumpa dengan kami di pintu dan memperkenalkan kami kepada isterinya, yang seolah-olah saya seorang yang cantik.

Rumah baru, mereka selesai membina beberapa bulan yang lalu, dan mereka masih perlu menambah perabot dan lain-lain. Sonia dan saya duduk bersama isteri Mahendra di bilik kecil dengan sofa sambil minum teh. Mahendra hilang dari tempat kejadian dan meninggalkan wanita sahaja bercakap mengenai perkara mereka. Isterinya luar biasa, dia bekerja sebagai pengetua sekolah di pusat kira-kira sejam dari Jaisalmer ke arah Jodhpur, di mana dia pergi setiap hari dengan bas. Dia menjelaskan bahawa ia agak sukar, kerana Mahendra menghabiskan banyak hari jauh dari rumah dan ada kalanya mereka hanya melihat satu sama lain beberapa kali sebulan.

Video: Aksi Cak Budi di kota Bayu menemui sosok tegar penyandang tumor di wajah, bikin hati menangis. (Julai 2020).