Asia

Ketibaan di Agra

Pin
Send

Tidak dalam seribu tahun saya akan membayangkan bahawa pada malam pertama di kereta api India saya akan tidur seperti log. Mungkin Orfidal Apa yang Sonia memberi saya berkhidmat saya untuk tidur lebih daripada 10 jam walaupun kembung separuh kereta. Saya sedang membaca di atas katil saya untuk sementara waktu sehingga, sekitar 12 tengah hari, saya akhirnya bangun.

Sehari sebelum ini, kereta api telah meninggalkan hampir 5 jam lewat dan hari itu kami telah melepaskan diri untuk kehilangannya sepenuhnya. Sekiranya kereta api telah tiba seperti yang dirancangkan (5:50 pagi), kami akan mengambil peluang untuk melawat Fatherpur Sikri dan Fort Agra pada sebelah petang, tetapi jika ini tidak berlaku, kedua-dua daerah ini perlu berada dalam folder perkara yang belum selesai Untuk majlis lain.

Masalahnya bukan hanya kelewatan yang mana kereta api meninggalkan, tetapi yang terkumpul pada waktu malam kerana kabus. Ia adalah 12 tengah hari dan, menurut pengulas, kami masih mempunyai tiga jam yang akan datang. Jam-jam kami menghabiskan makan dan bercakap dengan Bonnie dan Lucho.

Pada pukul 15:45 kereta api akhirnya tiba di stesen Agra Fort. The Stesen Fort Agra jauh lebih kecil daripada yang Varanasi dan ia betul-betul di hadapan Red Fort. Di pintu keluar, kami menjangkakan dapat bertemu dengan pemandu teksi hotel kami di bandar itu, tetapi tidak begitu. Apabila saya membuat tempahan, saya memberitahu mereka bahawa kami pasti akan tiba di stesen Agra Cantt, tetapi apabila kami membeli tiket yang kami lihat bahawa kami tiba di Agra Fort dan saya memberi amaran mengenainya. Walaupun begitu, nampaknya mereka tidak ingat. Oleh itu, apabila saya menelefon hotel mereka memberitahu saya bahawa pemandu teksi berada di stesen lain dan kami mengambil salah satu teksi yang banyak dan mendesak yang berada di luar.

Akhirnya kami pergi dengan pemandu teksi yang bersungguh-sungguh dan menggantung seketika sementara kami selesai menyelesaikan apa yang berlaku kepada orang-orang di hotel. Dia muda dan memandu seperti Fitipaldi. Seperti yang kita maju seperti dalam a perhimpunan, dia mula menegaskan bahawa kami menyewa dia keesokan harinya kerana dia boleh membawa kita untuk melawat banyak perkara dan sebagainya, tetapi sebaik sahaja kami tiba di tempat penginapan kami, Encik Singh memberitahunya untuk meninggalkan kami sendiri dan pergi.

Penginapan kami di Agra berada di rumah keluarga Singh: Heritage Home Stay. Rumah ini terletak di pinggiran Agra yang huru-hara dan megaturistik, dalam perbandaran, sehingga tidur seperti berada bersama keluarga selama beberapa hari. Bilik kami adalah luas dan mempunyai bilik mandi, walaupun beberapa kerja telah dilakukan dan dinding tidak sepenuhnya dicat.

Video: TRIP LEWAT MALAM. BALAKONG TO MUADZAM SHAH. (Julai 2020).