Amerika

Lawatan ke Taman Negara Tierra del Fuego dari Ushuaia

Pin
Send

Sekiranya anda melakukan perjalanan ke Argentina salah satu lawatan penting dalam Ushuaia adalah untuk membuat lawatan ke taman negara Tierra del Fuego. Kami menghabiskan sepanjang hari di lawatan ini kerana kami ingin melawat kawasan tersebut melakukan beberapa hiking.

Kami menempah pengangkutan kolektif dengan María Cristina del Nahuel B & B, kerana, seperti navigasi di saluran Beagle, ia menawarkan kami diskaun 10%. Pada pukul sembilan pagi, kami berada di stesen minyak berhampiran pelabuhan pelancong dari mana pengangkutan dan pada pukul sembilan kami bermula. Kami mempunyai satu jam memandu ke pintu masuk taman. Setelah di box office, kami berhenti untuk membayar 170 peso untuk orang asing. Ketika kami menunggu giliran kami, kami menganggap kemungkinan berpose sebagai Argentines meniru aksen mereka, tetapi kami segera menyedari bahawa kami akan membuat bodoh diri kita, jadi kita dibayar seperti orang yang baik.

Apabila mendapat tiket, kami mengambil peluang untuk meminta maklumat tentang jadual perjalanan yang kami boleh lakukan, kemudian kami naik van dan terus ke perhentian bas. Ensenada Zarategui. Nah, kita sebenarnya sudah tiba di hadapan, hanya di persimpangan dua jalan di mana van bertukar kiri untuk pergi ke teluk. Kami telah diberitahu bahawa dari sana ke cove terdapat pemandangan indah Saluran Beagle ketika anda turun ke lereng. Tetapi kita salah. Berikutan jalan itu agak mengecewakan. Mungkin kita sepatutnya terus terus di sepanjang jalan sehingga kita sampai ke titik lebih jauh di mana laluan mendaki 1, jalan Pampa Alta, melintasi jalan dan kemudian mengikuti laluan ke cove di sebelah saluran Beagle.

Hakikatnya kita pergi ke Zaratiegui Cove, di mana dermaga kecil dan pantai berdiri. Dari sana kita akan memulakan jalan pesisir di arah barat, sehingga kita sampai ke Sungai Lapataia. Tetapi sebelum kita mempunyai sesuatu untuk dilakukan. Dan ia adalah di tengah-tengah dermaga adalah pejabat pos akhir dunia. Adalah sukar untuk mempercayai bahawa terdapat di tengah-tengah alam dan taman negara, terdapat pejabat pos, tetapi ternyata kerajaan Argentina berminat menyimpannya di sana atas sebab-sebab geopolitik dan pertikaian sempadan cahaya dengan Chile.

Dahulu, pejabat pos ini berada di Pulau Redonda, beberapa kilometer dari pantai, di tengah-tengah Saluran Beagle, tetapi pegawai yang berlari itu bosan dengan begitu sendirian dan begitu terpencil sepanjang hari. Jadi dia meminta kerajaan memindahkannya ke tanah besar. Walau bagaimanapun, atasannya menjawab bahawa, atas sebab-sebab geopolitik yang disebutkan di atas, pejabat itu harus berada di kanal dan bukan di tanah besar. Jadi rasmi ini, bernama Carlos, membuat keputusan. Dia menubuhkan pejabat pos di tengah-tengah dermaga dan berpendapat bahawa, ketika dia masih di kanal, kerajaan tidak dapat memberitahunya apa-apa. Sejak itu, pejabat pos akhir dunia Ia telah menjadi salah satu mata bintang taman.

Dari pejabat pos ini, anda boleh menghantar surat dan poskad dan mereka akan memberikan setem peringatan yang membuktikan bahawa surat ini telah dihantar dari salah satu tempat yang paling terpencil dalam pelan ini atau untuk mengelak pasport anda kerana anda berada di sana. Semua untuk bayaran yang kecil. Kami berharap dapat bertemu dengan Carlos sendiri di jawatan ini, untuk melihat kelopak putih yang elegan, tetapi hari itu adalah anaknya yang menghadiri para pelancong.

Selepas menghantar poskad kekakuan, kami berangkat dengan jalan pesisir. Ini adalah salah satu laluan yang paling popular kerana ia agak mudah dan kerana ia berakhir di sungai. Ia mempunyai panjang 8 kilometer dan mengambil masa kira-kira empat jam untuk bergerak dengan pantas. Walaupun terdapat cerun yang sedikit, hampir sepanjang masa anda berjalan melalui medan yang agak rata.

Video: KUALA LUMPUR, MALAYSIA: the Petronas twin towers + Suria KLCC. Vlog 1 (Julai 2020).