Eropah

Panduan 15 hari Greece

Pin
Send

Musim panas ini kami dapat memenuhi salah satu impian Xavi yang paling diingini: perjalanan ke Greece, buaian tamadun kami dan destinasi impian bagi mana-mana pencinta arkeologi. Dan bukan hanya itu, tetapi juga menawarkan pantai impian dan masakan yang lazat. Kerana ia adalah perjalanan pertama kami ke Greece kami memutuskan untuk melawat "kejayaan besar" yang penting untuk perjalanan pertama ke Greece lima belas hari: lihat tapak arkeologi yang terbaik dari Peloponnese, ketahui kad pos Yunani tipikal yang melawat dua orang Kepulauan Cyclades: Folegandros dan Santorini, dan akhirnya melawat barat Kreta. Jadi, di sini anda ada Panduan 15 hari Greece Dengan semua butirannya.

Hari 0: Berlepas dari Barcelona pada pukul 11:30 pagi dan ketibaan di Athens pada jam 3:30 pagi waktu tempatan
Hari 1: Delphi, malam di Patra (Peloponnese)
Hari 2: Dimitsana, Stemnitsa dan Olimpia, malam di Olympia (Peloponnese)
Hari 3: Nemea, Mycenae dan Nafplio, malam di Epidaurus (Peloponnese)
Hari 4: Epidaurus, Corinth dan Athens, malam di Athens
Hari 5: Acropolis Athens dan Monastiraki, malam di Athens
Hari 6: Athens dan Piraeus, malam di Piraeus
Hari 7: Folegandros, malam di Folegandros (Kepulauan Cyclades)
Hari 8: Folegandros, malam di Folegandros (Kepulauan Cyclades)
Hari 9: Santorini, malam di Santorini (Kepulauan Cyclades)
Hari 10: Santorini, malam di Heraklion (Crete)
Hari 11: Heraklion, malam di Chania (Crete)
Hari 12: Chania, malam di Sougia (Crete)
Hari 13: mendaki melalui jurang Samaria, malam di Sougia (Crete)
Hari 14: Rethymno, pulang dari Heraklion (jam 4 pagi)
Hari 15: kembali ke Barcelona (jam 7 pagi)

Greece adalah dekat, tetapi ketika kita melihat penerbangan setiap tahun untuk perjalanan pada bulan Ogos, harga selalu mustahil. Begitu banyak, satu tahun yang kami buat perjalanan ke Rusia dan yang lain perjalanan ke China kerana harga penerbangan ini lebih atau kurang mahal perjalanan ke Greece. Bagaimanapun, pada tahun ini kita mengatakan bahawa 2015 tidak berlaku dan kita membeli penerbangan pada bulan Januari, beberapa hari selepas pulang dari perjalanan ke Pantai Barat Amerika Syarikat.

Selepas mencari, kami akhirnya membeli penerbangan terus dari Barcelona ke Athens dengan Aegean Airlines dan kami membuat pulangan dari Heraklion di Crete dengan Vueling. Penerbangan keluar hebat dan Aegean Airlines mengejutkan kami dengan sangat gembira: pesawat itu baru dan selesa, dan mereka juga memberi kami makan malam. Ini mengejutkan kita kerana, sebaliknya, memeriksa dalam beg pakaian adalah bayaran tambahan. Penerbangan sehala menelan kos € 110 seorang, ditambah € 30 untuk beg yang diperiksa. Pulangan itu menelan kos sebanyak € 135 seorang, ditambah € 20 untuk beg diperiksa yang tiba di rumah 5 hari kemudian.

Bagaimana untuk mendapatkan sekitar Peloponnese

Peringkat pertama dari perjalanan ke Greece terdiri daripada melawat semenanjung peloponnese untuk mengetahui tapak arkeologi terbaik di rantau ini. Untuk dapat melawat tapak maksimum dengan beberapa hari yang kami ada, di lapangan terbang Athens kami menyewa kereta selama 4 hari. Kami menyewa dengan Avis melalui Sewa Kereta. Menyewa sebuah kereta kecil (mereka memberi kami 4 Pintar 4) menelan kos kami € 211, tetapi kami terpaksa menambah € 24 untuk mengambil kereta pada 4:30 pagi. Selepas empat hari, kami mengembalikan kereta di pejabat pusat bandar Athens. Apabila anda mengembalikannya ke sana, jangan terkejut apabila perlu memanjat kereta di kaki lima.

Antara beberapa perkara dan lain-lain, kami meninggalkan lapangan terbang Athens sekitar jam 6 pagi. Dari sana ke Delphi (Delphi / Delfoi Δελφοί) terdapat lebih dari 200 km: 130 km oleh lebuh raya dan selebihnya 70 km oleh jalan konvensional yang melintasi gunung dan mempunyai beberapa lengkung penting. Di lebuh raya kami membayar tiga tol: € 2,80, € 3,30 dan € 3.85. Di lebuh raya anda hanya boleh membayar melalui teletac atau di tingkap. Walaupun pada poster ia berkata "Semua bayaran bermakna" bersendirian Anda boleh membayar secara tunai. Dengan cara itu, pada bulan Ogos 2015 liter petrol tanpa plumbum di Peloponnese dan Central Greece adalah antara € 1.52 dan € 1.60.

Akhirnya kami tiba di Delphi pukul 8:15 pagi dan kami adalah antara yang pertama untuk mengakses tapak arkeologi. Pintu masuk hanya sebelum bandar Delphi dan tidak banyak tempat untuk diletakkan, jadi kami mengesyorkan anda bangun awal. Kami memarkir bateri di hadapan muzium dan percuma.

Masuk ke kos kandang € 6. Sekiranya anda juga ingin melawat muzium arkeologi, yang disyorkan oleh patung charioteer yang terkenal dan dengan penghawa dingin, terdapat tiket gabungan sebanyak € 9. Kami menasihatkan anda untuk berada di sana pada awal pagi, kerana selepas sembilan kumpulan tiba dan pada bulan Ogos dari jam 9:30 panas mula tidak tertanggung. Di bawah ini anda dapat melihat peta laman web ini.

Runtuhan Delphi terkenal dengan oracle bahawa dalam zaman kuno menjawab soalan-soalan penguasa dari seluruh Yunani dan seterusnya. Oracle adalah Pythia, pendeta yang boleh dirujuk di kuil apollo. Setelah membuat sumbangan dan pengorbanan kepada tuhan Yunani cahaya dan muzik, kuil itu dimasukkan dan pertanyaannya ditanya. Di hadapan kawah berkaki tiga, pythoness mengunyah daun teluk, disedot gas yang timbul dari retak di tanah dan terjun ke penglihatan di mana tuhan Apollo bercakap melalui dia. Kemudian imam-imam bait menerjemahkan jeritan yang tidak dapat difahami dan memberikan jawapan, yang selalu agak samar-samar.

Runtuhan kuil apollo, oleh itu, mereka membentuk nukleus tapak arkeologi. Anda dapat melihat dasar kuil dan beberapa tiang pintu masuk dengan sempurna. Di sekelilingnya, sisa-sisa siri keseluruhan bangunan tambahan yang meliputi cerun curam gunung dilanjutkan. Ini ditambah sedikit demi sedikit sepanjang sembilan abad penggunaan tempat kudus. Sekiranya kita memulakan lawatan dari atas untuk turun dengan senyap, pertama-tama kita akan melihatnya stadium. Di sini, balapan-balapan permainan pita disambut, mirip dengan Olimpiade tetapi didedikasikan kepada tuhan Apollo.

Sebagai muzik dan seni juga suci kepada tuhan ini, di bawah adalah a teater, dengan kapasiti 5,000 orang. Sekiranya kita turun langkah-langkah di sebelah pintu masuk kuil, kita akan melihat baris lajur di mana para atlet dilatih untuk menyertai permainan. Anda juga dapat melihat pangkal lajur sphinx, walaupun patung yang dinobatkan di muzium tambahan. Di sisi lain terdapat mayat beberapa bangunan yang dibina oleh para penderma untuk menunjukkan rasa syukur mereka kepada oracle, tetapi juga untuk menunjukkan kuasa mereka kepada semua pelawat yang menerima tempat kudus.

Ini juga berfungsi sebagai khazanah, bangunan yang sama dengan kuil Yunani kecil di mana rampasan perang yang didedikasikan untuk Apollo disimpan. Salah satunya masih berdiri di kawasan ini. Di sebelah khazanah ini terdapat batu konik di atas tanah: gnome. Menurut legenda, Zeus melempar batu ini di sini untuk menandai pusat dunia. Oleh itu, Delphi dianggap "pusar" dunia dan, sebagai tambahan kepada kuil Apollo dan oraclenya, batu suci ini dilindungi. Jalan yang menuju ke pintu masuk melewati satu siri bangunan kecil yang runtuh yang berasal dari masa penguasaan Rom.

Sekali di luar tapak arkeologi, masih ada tempat menarik lain. Sekiranya kita mengikuti jalan ke arah barat, kita akan melihat jenazah a gim Dibina oleh orang Rom. Dan di luar, anda dapat melihat mayat a kuil didedikasikan kepada dewi Athena Pronaia, yang bertanggungjawab untuk melindungi tempat perlindungan Delphi. Beberapa orang, seperti Persia dan Celts, cuba merompak kekayaan yang disimpan di Delphi, tetapi para pembela selalu berjaya menghalau mereka.

Sebaliknya, lawatan ke Delphi tidak lengkap jika anda tidak melawat muzium, kerana patung-patung tapak arkeologi dipelihara di sini. Sebagai contoh, sphinx yang telah kami sebutkan tadi, tetapi juga yang angka pediment kuil dan pelbagai kekayaan yang diberikan oleh raja-raja zaman kuno kepada pusat rohani ini. Akhirnya, patung charioteer, perwakilan gangsa pemenang muda dari perlumbaan kereta, yang masih melintasi matanya bersama anda selama berabad-abad.

Rakan yang baik mencadangkan bar di bandar Delphi, satu kilometer dari runtuhan dan di hadapan stesen minyak BP. The Tavern To Patriko Mas ia adalah restoran tradisional yang mempunyai a teres dengan beberapa pemandangan yang menakjubkan ke laut dan ke ladang zaitun. Makan dengan baik dan juga membuka dapur pada tengah hari. Dengan awal pagi dan sepakan yang kami dapati di runtuhan, pada masa itu kami sudah lapar dan kami pergi ke sana tanpa ragu-ragu. Di atas teres itu hebat kerana ia berlari sangat sejuk. Kami bertanya dolmakia ikan (€ 6.50), goreng feta dengan adunan bata (€ 7.50), musaka yang hebat (€ 8) dan kambing panggang dengan sos lemon (€ 11). Kami mengesyorkannya. By the way, roti dibayar secara berasingan (€ 1) dan anda boleh meminta air paip kerana mereka tidak mengenakan bayaran dan ia sangat baik.

Pada dasarnya kita akan menghabiskan malam itu di Olympia, tetapi melihat jarak dan bahawa kita tidak akan tidur malam sebelumnya, kami memutuskan untuk berhenti tidur di titik perantaraan. Ia adalah keputusan bijak kerana Patra Kami tiba sangat berpengalaman tenaga.

Untuk pergi dari Central Greece di mana Delphi ke Peloponnese adalah ke arah Olympia, yang terbaik untuk menyeberang jambatan dari Antirrio ke Rio. Tol ini adalah € 13.80, tetapi ia berbaloi.

Apabila mencari di Tempahan tempat tidur di Patra, kami mendapati 4 * hotel dengan kolam untuk € 48. Apabila anda memasuki hotel Astir Anda mempunyai perjalanan pulang ke masa lalu dan kembali ke tahun tujuh puluhan. Hotel ini seperti yang dibina dan kelihatan usang dari masa ke masa. Kami tidak melihat bilik-bilik kerana satu-satunya perkara yang berminat kepada kami adalah kolam renang, dan walaupun ia bukan pam dan mempunyai klorin untuk membunuh walaupun pemandunya sendiri, suasana yang dirasakan hebat. Juga, bilik itu bersih dan wifi bekerja dengan baik.

Petrol hari pertama: € 17 (€ 1.60 / liter) dan € 26 (€ 1.52 / liter).

Pada hari itu kami meninggalkan Patra untuk masuk Peloponnese yang dalam. Kami mengambil masa kira-kira tiga jam untuk mencapai Dimitsana di jalan dengan lengkungan yang sangat tajam di beberapa bahagian. Ia menunjukkan bahawa ia adalah kawasan kurang tarikan kerana hampir semua petunjuk jalan itu hanya dalam abjad Yunani, jadi a GPS Ia sangat penting.

Dimitsana (Δημητσάνα) Ia adalah sebuah bandar kecil zaman pertengahan yang tertanam di gunung yang dibentuk oleh rumah-rumah batu. Jalan utama melintasi dan dari sana beberapa jalan yang naik dan turun di lereng. Puncaknya adalah rumah patriark Gregory V, yang ditutup, dan kedua-duanya gereja-gereja.

Pekan ini terkenal kerana berada di dekat laluan Lyoni Lousios yang membawa kepada Aimylon biara, sebuah biara yang terletak di atas gunung yang ketika kami melihatnya dalam foto mengingatkan kami Hanging Temple of China. Meninggalkan Dimitsana dan dalam arah yang sama di Muzium Hidroelektrik (Muzium Air Terbuka) terdapat tanda yang menunjukkan bahawa arah itu "Laluan Lousios" atau laluan Lousios bermula. Kami terus memandu untuk sementara waktu di jalan yang semakin sempit dan teruk. Kami menuju ke arah bawah lembah, tetapi kami tidak melihat banyak tanda-tanda di mana jalan-jalan bermula.

Akhirnya kami tiba dengan kereta ke dasar lembah dan menyeberangi jambatan yang menyeberangi sungai cetek. Kami meletak kereta di tikungan dan meminta seorang wanita Belanda yang memasang Campervan di sana tengah. Beliau memberitahu kami bahawa beberapa meter jauhnya terdapat tanda yang menandakan permulaan jejak. Kami berjalan ke jambatan dan satu tanda kecil mengatakan bahawa terdapat satu jam berjalan kaki ke laluan gunung ke biara. Pada akhirnya kami meninggalkan idea perjalanan jalan raya, kerana kami tidak menyedari bahawa jalan itu telah menandatangani dengan baik kemudian. Di samping itu, pada waktu tengah hari, termometer menandakan 42 darjah, yang menyebabkan berjalan kegilaan.

Oleh itu, kami mengubah rancangan dan memutuskan untuk mandi di Sungai Lousios, hanya beberapa meter di atas jambatan. Airnya sejuk, tetapi dengan panasnya, mandi sedikit sesuai dengan kami.

Setelah disegarkan semula, kami memutuskan untuk kembali ke Dimitsana, tetapi bukannya berputar di mana kami telah datang (20 minit) kami memutuskan untuk terus di jalan dengan petunjuk GPS dan mengambil hampir sejam untuk tiba. Selepas makan tengah hari kami mengikuti laluan untuk melawat kampung-kampung Stemnitsa (Στεμνίτσα), Karitena (Καρύταινα) dan Andritsena (Ανδρίτσαινα), tetapi ia mula banjir sedemikian rupa sehingga kami menafikan misi itu dan mengikuti laluan ke Olympia. Terdapat beberapa hari ketika, anda tidak tahu kenapa, tetapi rancangannya tidak berakhir.

Dimitsana adalah sejam dan empat puluh minit dari Olympia kuno. Semasa kami membatalkan rancangan untuk melawat seluruh bandar kerana hujan lebat yang jatuh, kami akhirnya tiba lebih awal dari masa. Sebaliknya, ia adalah cerah dan panas di Olympia, jadi kami boleh melawat kompleks arkeologi dan muzium yang ditutup pukul 8 malam.

Runtuhan Olympia terkenal sebagai titik asal sejarah Sukan Olimpik yang, dalam zaman dahulu, dirayakan sebagai penghormatan kepada Tuhan Zeus. Dan permainan telah diadakan di sini kerana ini adalah salah satu pusat penyembahan Zeus yang paling penting di Yunani kuno. Kuil ini ditempatkan di patung Olympus Zeus, salah satu daripada tujuh keajaiban dunia kuno, yang diukir oleh Phidias, dengan hiasan emas dan gading. Di samping itu, Olympia mempunyai legenda tersendiri, seperti raja pelopor, yang berjaya berkahwin dengan anak perempuan Raja Enomao dari Pisa dengan mengalahkan ini dalam perlumbaan kereta, dan akhirnya berakhir mendominasi seluruh semenanjung masih menanggung namanya: Peloponnese.

Semasa zaman dominasi Rom di Greece, pertandingan ini dibuka kepada seluruh Mediterranean dan wakil dari banyak kampung lain turut serta. Di samping itu, beberapa kaisar Rom dibiayai pembinaan bangunan-bangunan baru dan pengembangan yang sedia ada.

Persaingan sukan antarabangsa ini kembali berlaku selepas tujuh belas abad dilupakan pada tahun 1896, apabila Sukan Olimpik moden pertama di Athens. Pada masa ini, obor Sukan Olimpik masih menyala di reruntuhan Olympia, dan lebih khusus di hadapan mayat kuil hera.

Seperti dalam Delphi, selepas melawat reruntuhan purba Olympia adalah penting untuk meneroka muzium lampiran. Di sini semua patung yang terdapat dalam penggalian arkeologi tapak itu dipelihara, sebagai tambahan kepada patung pediment kuil dari Zeus, yang menakjubkan. Terdapat juga a mockup yang membolehkan kita melihat bagaimana zaman purba Olympia sepatutnya berada di zamannya, yang amat berguna kerana keadaan runtuhan semasa meninggalkan banyak kerja untuk imaginasi.

Kompleks arkeologi Olympia dibuka dari lapan pagi hingga lapan pada sebelah petang. Pintu masuk ke kompleks arkeologi bernilai € 6, sama seperti muzium. Jika anda ingin melawat kedua-duanya, tiket gabungan adalah € 9. Sebaliknya, Muzium sejarah permainan Olimpik purba dan sejarah penggalian di Olympia mempunyai jadual yang sangat jarang berlaku. Kami meninggalkan anda dalam foto ini:

Mengenai syor kawan kami, Helena, kami menginap di Hotel Pelops, sebuah hotel yang terletak di Archaia Olympia, lima belas minit berjalan kaki dari kompleks arkeologi. Hotel ini hebat, mempunyai kemudahan baru, katil bersaiz king dan selesa, dan sarapan bufet penuh. Walaupun ia tidak mempunyai kolam renang, para tetamu boleh menggunakannya Hotel Europa yang terletak di pinggir bandar (anda perlu pergi kereta atau berjalan kaki 20 minit).

Helena juga mencadangkan kafeteria Restoran Aegean dari pusat bandar, tetapi jika anda pergi pada musim panas, kami mengesyorkan anda makan malam di taman Hotel Europa, di Restoran Taman. Sekiranya boleh, simpan meja berhampiran sudut pandangan pada separuh masa lapan di sebelah petang supaya anda boleh menikmati matahari terbenam yang menakjubkan.

Kami makan malam di sana, tetapi ketika kami pergi tanpa tempahan terlebih dahulu, kami mempunyai salah satu meja paling jauh. Walaupun begitu, kami sangat menikmati makanan. Dengan cara ini, mereka mempunyai surat dalam bahasa Sepanyol, walaupun ia tidak diterjemahkan dengan baik. Anda boleh menempah jadual dengan menulis ke alamat ini: [email protected]

Foto booking.com

Petrol hari kedua: € 20 (€ 1.54 / liter).

Pada hari itu kami meninggalkan Archaia Olympia menuju Epidaurus tetapi berhenti di sepanjang jalan untuk melawat tapak arkeologi (Archaia Nemea / Αρχαία Νεμέα), Mycenae (Mykines / Μυκήνες) dan bandar Nafplio (Nafplio / Ναύπλιο).

Perhentian pertama adalah Archaia Nemea (Αρχαία Νεμέα), dua setengah jam dari Archaia Olympia. Malangnya, GPS membawa kami ke jalan terpendek (166 km) yang bukan yang terpantas, kerana kami kembali memakan banyak jalan curvy yang gembira. Adalah lebih baik untuk mengambil E55 dan kemudian E65 kerana, walaupun mereka lebih kilometer (189 km) mereka mempunyai keluk yang kurang dan memerlukan sedikit kurang di atas.

Legenda mengatakan bahawa, pada zaman purba, Nemea mengalami serangan a singa besar. Hanya seorang pahlawan separuh ilusi saiz Heracles Dia boleh membunuhnya, dan dia melakukannya pada yang pertama dari dua belas karya terkenal itu.

Di samping legenda ini, Antiques di Nemea dirayakan setiap dua tahun permainan nemeos, beberapa ujian olahraga untuk menghormati Zeus sangat mirip dengan Olympia. Hari ini, di reruntuhan Nemea menonjol di atas semua kuil kepada Zeus, yang penyelidik di Universiti Berkeley berusaha untuk memulihara. Malangnya, selain daripada beberapa lorong Doric kuil dan beberapa bilik mandi untuk atlet, masih terdapat sedikit puak Nemea purba yang kekal di laman arkeologi ini. Walaupun begitu, kepungan daripada stadium, yang sedikit di luar tapak arkeologi.

Sebaliknya, harus diperhatikan bahawa sejak 1996, Persatuan untuk pemulihan permainan Nemean menganjurkan Nemea beberapa ujian sukan antarabangsa yang mencipta semula zaman kuno. Permainan berikut akan berlangsung dari 11 hingga 12 Jun, 2016. Maklumat lanjut di sini.

Pintu masuk ke tapak dan muzium berharga € 3, dan pintu masuk ke stadium yang kira-kira 500 meter bernilai € 4. Waktu tapak dan muzium adalah dari 8 hingga 20 jam. Terdapat tempat letak kereta percuma di pintu dan biasanya tidak terlalu ramai.

Dari Nemea ke Mycenae (Mikines / Μυκήνες) terdapat hanya 20 minit dengan kereta. Mycenae Ia terkenal dengan kota berdinding purba Agamemnon yang legenda, yang mana sahaja Pintu Singa dan kubur raja, yang cukup hebat.

Runtuhan kubu Mycenae Mereka berada di puncak bukit dan yayasan mereka berada di sana selama tiga ribu tiga ratus tahun. Ini adalah benteng yang memberi namanya kepada tamadun Mycenaean, orang-orang orang Achaeans yang bintang Iliad dari Homer.

Semasa anda mendaki cerun ke pintu masuk, dinding batu-batu besar yang sangat baik itu mengejutkan. Dan kemudian seseorang mendapat dumbfounded sebelum yang terkenal Pintu Singa, dengan lintel yang dibentuk oleh dua batu besar yang mesti menimbang tan. Di samping itu, angka-angka kedua-dua singa itu adalah arca monumental tertua di seluruh Eropah. Malangnya, sebaik sahaja pintu diseberang, mayat Mycenae meninggalkan banyak kerja kepada imaginasi. Untuk memudahkan ini, di sebelah loker kandang mereka menjual beberapa peta benteng yang dibina sebagaimana mestinya di 1300 B.C.

Ia menarik untuk melihat kepungan makam dirajayang megarón atau yang bilik takhta, dan kemudian bersiar-siar ke sudut jauh, di mana anda dapat melihat tangga yang turun ke rizab air.

Dalam muzium Lampiran anda boleh melihat banyak objek yang terdapat di laman web ini. Selain dari beberapa kapal yang tidak berkesudahan, di tingkat bawah khazanah yang terdapat di makam kerajaan yang besar yang akan turun bukit. Antaranya, beberapa pedang dan manik emas menonjol, tetapi di atas semua yang disebut «topeng agamemnon», Topeng pengebumian emas yang benar-benar tidak diketahui apa yang diwakili oleh raja itu.

Akhirnya, jangan lupa untuk melawat harta Atreus, yang mana makam diraja ini dipanggil. Pintu masuk menembus bukit dengan koridor batu besar yang berakhir dengan pintu besar. Di dalam, bilik bulat dan kini kosong dengan kubah 13 meter tinggi. Dan sebuah pintu kecil yang mengarah ke bilik tempat makam raja itu dipastikan.

Kemasukan adalah € 8, walaupun ia adalah percuma untuk pelajar EU, dan melayakkan anda melawat tapak arkeologi, muzium dan "harta Atreus." Khazanah ini kira-kira 500 meter sebelum sampai ke tapak arkeologi dan mempunyai tempat letak kereta kecil di pintu.

Pekan Mycenae adalah dua kilometer dari runtuhan dan kami berhenti di sebuah bar di jalan yang dipanggil Mycinaiko, anda akan mengenali kerana ia mempunyai tanda yang mengumumkan wifi yang agak besar. Mereka mempunyai menu hidangan yang digabungkan untuk € 7 -9 € dan makanannya adalah sederhana tetapi bagus.

Perhentian terakhir pada laluan hari itu berada di bandar yang cantik Nauplia. Ia dianggap salah satu yang paling romantik dari Greece dan yang Rumah gaya Venetian Mereka menjemput anda untuk bersiar-siar di bandar lama. Di samping itu, kawasan lama keseluruhannya dikekalkan dengan baik dan terdapat banyak bar dan restoran di mana anda boleh duduk dan makan atau minum.

Anda boleh pergi dengan kereta di kawasan pelabuhan (jalan Bouboulinas) yang bebas. Dari situ anda boleh berjalan-jalan sepanjang dermaga dan melihat Kubu Bourtzi Di tengah-tengah laut. Kami terus selari dengan laut dan masuk ke bandar untuk membuat perhentian teknikal di Antica Gelateria di Roma (Pharmakopoulouuna, 3), sebuah kedai ais krim di mana wanita Itali menyajikan ais krim lazat. Selain itu, jika anda duduk di bangku tempat kecil, mereka akan melayani anda segelas air dan sesetengah cookies Itali (€ 2 per keranda).

Nafplio juga mempunyai dua kubu: the Kubu Akronaplia (kemasukan percuma) dan Kubu Palamidi. Untuk mengakses yang terakhir, anda boleh mendaki 999 langkah "kematian" yang meninggalkan gereja Agios Andreas atau mendaki dengan kereta. Kami memilih pilihan kedua ini. Pintu ke kubu berharga € 4, tetapi ia sangat terawat dengan baik dan dari sana terdapat pemandangan yang sangat indah di laut dan bandar.

Jika anda tidak mempunyai kereta, anda juga boleh mendapatkan bas pelancongan bandar yang berharga € 5, berjalan dari April hingga September dari 9 pagi hingga 5 petang dan lulus setiap jam.

Walaupun Nafplio adalah penduduk yang sangat cantik dan ia akan bernilai untuk tidur, kami lebih suka menghabiskan malam di Epidaurus untuk dapat melawat perkara teater yang pertama.

Video: Sym Vf3i tukar monoshock yamaha y15 (Julai 2020).